fredag

Pentjukka


De to siste dagene har det vært avslutninger i mitt yrke. På onsdag så jeg 3stb for aller siste gang, oppstasa i bunader og fine dresser. Nå er de voksne og skal ut i den store verden for å prøve voksenlivet. Det trur jeg kommer til å gå veldig fint! Fikk forøvrig muligheten til å få være vampyr sammen med vampyrkolleger fra scenekanten, og med lærerbandet hamrende løs på kjenningsmelodien fra True Blood - så er det bare skjønt å være norsklærer! I wanna do bad things with you :)= 

I går var det avslutning for lærerne med spekemat på tallerkenen og fine taler. Denne dagen er en skikkelig morsom greie fordi alle tripper rundt i rein fryd over at sommeren ligger foran oss. Det er en halv evighet til august, og den lange ferien skal bare nytes i fulle åndedrag til krampa innhenter arten igjen ved skolestart. Det er en ubeskrivelig lystig stemning denne dagen. Kanskje ikke så rart. 

Jeg møtte til avslutning i hovedsak for å få mat. Og for å få noen kollegaklemmer, selvfølgelig. Men det morsomste, som skjedde for mitt vedkommende, var faktisk en kollega som kom hoppende bortover personalrommet med stadig hyl om den voksende magen. Jeg tar det som et kompliment å bli kalt 'pentjukka', faktisk. Men håper at etter oktober så kan en kutte ut den tjukkadelen av ordet. 

God sommer til alle kolleger!

Les flere betraktninger om graviditet?

4 kommentarer:

  1. Jeg har jo vært veeeeeldig sløv her inne i det siste og IKKE fått med meg at du er gravid!!! Så hyggelig å høre - og gratulerer så masse;-))

    Har vært inne og tittet litt på de betraktningene du har gjort deg omkring det å være gravid og sitter og humrer godt her. Fint å se at noen har et litt mer avslappet forhold til det å skulle reprodusere seg selv! Håper også at du får slappet godt av nå som du har sommerferie.

    Jeg blir ikke lekkert gravid selv om jeg faktisk har følt meg ganske fin alle de tre gangene jeg har vært det - men det var IKKE særlig gøy å få følgende kommentar av en venninne, to uker før termin, proppfull av vann og alt for mange kilo overvektig, "Se den store dama der!!!" Ja, jeg var svær - men det hadde jo vært bedre om hun hadde sagt "Se den store, flotte magen der!!"

    Jepsi!

    Lykke til videre i svangerskapet;-))

    Stor klem fra Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Som gravid så skal en tydeligvis være en slags gapestokk for kommentarer. MEN det er så klart langt hyggeligere når en får høre at ser flott ut :) Takk for lykkeønskninger, Hege!

      Slett
  2. Det er i aller høyeste grad en midlertidig tjukkhet og det tenker jeg du er glad for! Ikke at det er noe galt i å være tjukk, så lenge helsa tåler det.. osv!

    Ønsker deg en flott ferie! For din del går vel ferien omtrent i ett med permisjonen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt klart imidlertidig tjukkhet. Men det skal liksom kommenteres hele tida, tjukke folk slipper det. Trur jeg? God sommer <3

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...